Priser på privatrengøring
Da der er stor forskel på hvordan mennesker bor og indretter sig, har jeg valgt at offentliggøre nogle priseksempler her.
Ældre ægtepar som bor i lejlighed, rengøres hver 2 uge: Pris pr. besøg | 394 kr. |
Enlig ældre kvinde som bor i lejlighed, rengøres hver 4 uger: Pris pr. besøg | 591 kr. |
Midaldrende ægtepar som bor i hus, rengøres hver 2 uge: Pris pr. besøg | 788 kr. |
Yngre ægtepar med børn som bor i hus, rengøres hver 2 uge: Pris pr. besøg | 1,083 kr. |
Alle priseksempler er inklusiv moms.
Info om servicefradrag fra Skat.dk:
- Servicefradraget er op til 11.900 kr. pr. person i 2024 (6.600 kr. i 2023).
- Servicefradragets værdi er ca. 26 % i 2024 (26 % i 2023). Hvis du har betalt 1.000 kr. for en serviceydelse, sparer du ca. 260 kr. i skat.
Du kan kun få fradrag for arbejdslønnen – ikke for materialer.
Bemærk venligst følgende:
Når Maks Rengøring fakturerer kunder, er det altid på timebasis. Dette kan lade sig gøre, da alle medarbejdere har en app på deres telefon, hvor de tjekker ind på de enkelte opgaver. Indtjekning på de enkelte opgaver foretages ved ankomst til adressen, og udtjekning af opgaven foretages ved afgang fra adressen. Vores medarbejdere medbringer selv alle redskaber ( værktøj, klude, mopper, rengøringsmidler og støvsuger mm.), som skal bruges til at udføre arbejdet på adressen. Har du fået en fast pris på opgaven, er det som udgangspunkt altid denne pris, som der bliver faktureret for. I ganske særlige tilfælde, hvor tidsforbruget overskrider timeprisen indregnet i den faste pris gentagende gange, kan der blive tale om genforhandling af den faste pris.
Et godt eksempel på, hvordan vi adskiller os fra mange andre rengøringsfirmaer:
Mange kunder tror, at prisen kan beregnes ud fra antal af m2. Faktum er dog, at m2 ikke fortæller noget om, hvor lang tid en opgave tager. Vores erfaring på området viser helt klart, at to lejligheder på samme størrelse ikke nødvendigvis kræver samme arbejdsindsats, da der er forskel på, hvor meget rengøring de hver især kræver. Nogle emner er belagt af et gammelt og tykt fedt- eller kalklag, som kan være mere eller mindre arbejdskrævende at fjerne. Et andet eksempel kunne være noget så simpelt som tæpper, og der er faktisk stor forskel på, hvor lang tid det tager at støvsuge et tæppe. Nogle tæpper yder stor modstand, hvilket vil sige, at det tager længere tid at støvsuge dem. Hvis vi sammenligner østens ægte (også omtalt persiske tæpper) og de typiske industritæpper, som findes mange steder, forholder det sig sådan, at de ægte tæpper yder stor modstand, fordi luen består af retningsbestemte enkeltstående fibre. Industritæpper derimod består af luer med løkker, som yder væsentlig mindre modstand, når man skal støvsuge dem.
De samme to typer af tæpper kræver også forskellig arbejdstid, hvis der er hund eller kat i hjemmet. Nogle tæpper kan klares med et almindeligt mundstykke, som bruges overalt, mens andre måske kræver, at mundstykket fjernes, så man kan fjerne dyrehår eller sand. Dette faktum giver en uvægerlig stor forskel på arbejdstiden, og netop derfor kan man ikke beregne prisen ud fra m2. Det er altid tidsforbrug, som danner grundlag for prisen. Maks Rengøring har igennem en længere årrække udført rengøring hos 2 kunder, som er naboer i det samme rækkehus. Deres lejligheder er helt ens, mens vi hos den ene brugte 3 timer, og hos den anden brugte vi kun 2 timer. Dette skyldes netop, at indretningen af de to rækkehuse er forskellig, og derfor er arbejdstiden heller ikke den samme. Det giver naturligvis en forskel i den pris, som de 2 kunder betaler for de samme antal m2.
Derfor giver vi aldrig en pris på en opgave, som vi ikke har set med egne øjne.
Hos Maks Rengøring går vi ind for gennemsigtighed og ærlighed indenfor vores prispolitik. For os er det vigtigt, at kunden forstår, hvorfor og hvordan prisen beregnes. Derfor er vores priser altid beregnet ud fra forventet arbejdstid, fordi vi ved, at udgangspunktet for en rengøring er, at kunden forventer at, der er helt rent, når de har betalt for at få gjort rent. Vores lange og professionelle erfaring med rengøring af private hjem, kontor- og kantinelokaler, tomme flyttelejligheder/huse, trappeopgange og meget mere gør os i stand til at vurdere, hvor lang tid en opgave tager, og dermed også hvad prisen er for det arbejde, som kunden ønsker at få udført
Hvad omfatter en typisk rengøring hos privatkunder
Kvalitet gennem detaljeorienteret opmærksomhed, som altid bliver bemærket af kunderne.
Køkkenskabe og borde aftørres udvendigt, så der ikke findes fedtede fingre eller snavsede pletter. Vi flytter på ting, som står på bordet, så der ikke efterlades krummer eller andet skidt under dem. Kaffemaskiner og andre genstande tørres også af, og skabet, hvor affaldsspanden findes, rengøres også på indersiden af lågen. Bunden af skabet, hvor affaldsspanden findes, tørres af, hvis det er muligt. Opvaskemaskinen åbnes, så lågen kan aftørres på kanterne. Køleskab, emhætte og ovn aftørres også udvendigt. Hvis der er et spisebord i køkkenet, bliver det selvfølgelig også tørret af. Vores dygtige medarbejdere sørger for at kontrollere stole for krummer, hår og skidt. Køkkenvasken og vandhanen bliver rengjort grundigt for fedt, kalk og misfarvninger, der eksempelvis kan opstå fra kaffepletter. Hvis der er et vindue foran køkkenvasken, fjernes pletter også fra glasset. Vi tørrer også alle våde overflader med en glasklud, så der ikke opstår tørrestreger.
Badeværelset rengøres udvendigt, herunder toilet, håndvask, skabe, bruseniche og eventuel glas-/plastiklåge ind til brusenichen. Vi Afkalker blandingsbatterier (vandhane i håndvask og bruseniche). I brusenichen aftørrer vi fliserne med en speciel moppe, og fliserne tørres efter med en tør glasklud. Vi efterlader under ingen omstændigheder hår ved gulvafløbet, og toilettet bliver holdt fri for kalkaflejringer. Våde overflader aftørrer vi også med en glasklud, så der ikke efterlades tørrestreger.
Vi afstøver alle vandrette flader, herunder nips, billedrammer og andre genstande. Derudover løfter vi ting fri af underlaget, så der ikke efterlades støv og skidt under dem. En støvekost og en fugtig klud bruges til at fjerne fingermærker og andre pletter, som ikke kan fjernes med tør aftørring. Vi kontrollerer og fjerner spindelvæv, mens der støves af. Døre og dørkarme efterses for støv og fingermærker med særligt fokus omkring dørhåndtag og andre steder, som folk rører med deres hænder i forbindelse med åbning/lukning af døre. Steder med mange ting og rod, eksempelvis et skrivebord eller et børneværelse med meget legetøj, undlader vi rengøring af med hensyn til prisen. Vi vil nemlig gerne undgå at bruge tid på oprydning, da det ikke indgår i vores service. Derudover har vi også øje for detaljer, såsom at stof og lædermøbler ikke efterlades med synlige hår, krummer eller støv.
Gulvet støvsuger vi grundigt, hvor vi også kommer under møbler som sofaer, stole, senge og borde. Lette møbler flyttes og stilles på plads igen, da vores mål er at komme helt ud til fodlisterne overalt. Hvis kunderne bruger pladsen under sengen eller andre møbler til opmagasinering af kasser, poser, legetøj eller andet, er det ikke muligt at komme til med en støvsuger. Fodlisterne hører med til gulvet og støvsuges med den lille børste eller fejes over med en langskaftet støvekost før støvsugning.
Gulve vaskes de steder, hvor de ikke er dækket af tæpper. Hvis der er tale om løse tæpper, som eksempelvis kan være et tæppe under et sofabord, vil vores medarbejdere lade moppen glide under kanten af tæppet. På den måde findes der ikke sand eller skidt, hvis man løfter kanten af tæppet op. Gulvet vaskes i mindre afsnit (10–15 m2 ad gangen) og tørres herefter af med en tør moppe. Vi lader ikke gulvet tørre af sig selv, da der kan opstå synlige tørrestreger ved lysindfald.